lördag 12 september 2009

Spekulation kring Bodström

Anders W Jonsson spekulerar i att Tomas Bodström strävar efter att bli partiledare för (S), driva (S) högerut, och sedan bli statsminister.

Det kan vara så, eller inte. Jag har ingen aning. Jag reagerade mest emot påståendet i Anders inlägg att Bodström skulle åtnjuta ett så stort förtroende bland vanligt folk. Bodström är ju trots allt den som initierade en hel rad med integritetskränkande lagstiftning under förra mandatperioden. "Bodströmstamhället" lever ju kvar som beteckning, även om det nuförtiden är Alliansen som genom FRA-lagar och annat vill införa det.

Jag hoppas att det går att göra en valfråga av integriteten. Men hur ska det vara möjligt om bägge alternativen är lika integritetskränkande? Det undrar jag. Även om Bodström verkar ha lite vettiga åsikter i till exempel barnomsorgsfrågan (att sätta sig i styrelsen för det privata barnomsorgsföretaget Pysslingen AB är knappast ett statement emot vinstdrivna företag i omsorgssektorn) så litar jag inte på hans förmåga att värna den lilla människans rätt.

2 kommentarer:

  1. Jag har sett hans hemsida, den är länkad via Juristens funderingar. Jag trodde först det var en parodi i klass med Erik Blix grejer - men tamejfan, det är karln själv som skriver om sig själv. Det är verkligen en anmärkningsvärd blogg, en stilstudie i brist på självinsikt.

    Att han vill sitta i Pysslingens styrelse är väl inte konstigt. Att de vill ha honom i styrelsen ÄR konstigt.

    SvaraRadera
  2. Angående hemsidan: är det denna? http://www.bodstromsamhallet.se/

    SvaraRadera